Interview met Marijn: bijna 20 jaar een van de gezichten van Vera
Hoe lang werk je al bij Vera en hoe ben je hier terechtgekomen?
“Ik werk sinds 2005 bij Vera, dus dat is inmiddels bijna twintig jaar. Best bijzonder als je er zo over nadenkt. Voor die tijd werkte ik bij een bedrijf dat klant was bij Vera. Via die samenwerking kwam ik in contact met Vera en werd ik gevraagd om hier te komen werken. Dat voelde als een mooie kans, en daar heb ik nooit spijt van gehad.”
Wat maakt jouw werk zo leuk?
“Geen dag is hetzelfde. Er komen hier elke dag mensen binnen met vragen of uitdagingen. Of het nou gaat om iemand die last heeft van de zon in huis, of iemand die zijn terras optimaal wil benutten: ik vind het mooi om mee te denken en samen de beste oplossing te vinden. Dat contact met mensen, die afwisseling… dat maakt het werk voor mij.”
Wat is je leukste werkervaring?
“Het mooiste moment? Eigenlijk is dat niet één specifiek moment, maar meer het gevoel dat je krijgt als klanten tevreden zijn. Als je samen tot een oplossing bent gekomen en die vervolgens gemonteerd wordt, en je ziet dat iemand er blij mee is, dát geeft mij voldoening. Dat we als team iets moois hebben neergezet.”
Wat is volgens jou het geheim achter het succes van Vera?
“Voor mij is dat kwaliteit. We gaan niet voor de goedkoopste oplossing, maar voor een goed product waar mensen lang plezier van hebben. Dat betekent ook minder storingen en minder gedoe achteraf. En onze service houdt niet op na de verkoop. Mensen weten ons ook daarna te vinden, bijvoorbeeld als ze iets willen instellen of hun systeem willen koppelen aan een app. Die persoonlijke service maakt ons sterk.”
Hoe is Vera veranderd in de afgelopen jaren?
“Toen ik begon, deed iedereen eigenlijk alles. Dat zorgde soms voor veel drukte. Sinds de overname, nu zo’n negen jaar geleden, is er veel veranderd. We zijn als organisatie professioneler geworden. Er is meer structuur, betere communicatie en duidelijkere taakverdeling. Dat merk je in alles: het werk loopt soepeler en de klant krijgt een nog beter eindresultaat.”
Welke trends spelen er in de branche?
“Er is veel beweging. Terrasoverkappingen zijn echt in opkomst. Waar mensen vroeger al blij waren met een simpel knikarmscherm, willen ze nu hun tuin als verlengstuk van hun woning gebruiken. Daarbij zie je dat bediening en besturing steeds belangrijker worden. Steeds meer klanten willen hun zonwering of overkapping bedienen via een app of zelfs onderdeel maken van hun smart home. Ook zie je dat solar-oplossingen populairder worden, vooral bij nieuwbouw. Denk aan geïntegreerde zonnepanelen die de zonwering van stroom voorzien. Dat is niet alleen duurzaam, maar sluit ook aan bij de eisen van deze tijd.”
Wat is je favoriete product bij Vera?
“Zeker: het lamellendak. Dat vind ik echt een geweldig product. Het is veelzijdig, het ziet er strak uit en het biedt zoveel mogelijkheden. Er komt ook een stukje techniek en bouwkunde bij kijken, en dat spreekt me aan. We werken met Brustor, een merk dat samenwerkt met Somfy voor de motoren en besturing. Daardoor kunnen klanten hun lamellendak eenvoudig bedienen via een app. Die combinatie van kwaliteit en slimme technologie vind ik fantastisch.”
Welk product maakt klanten altijd enthousiast?
“Dat hangt af van de klant. Sommige mensen komen binnen met een duidelijk idee, bijvoorbeeld een zonnescherm. Maar vaak, als je goed doorvraagt, blijkt dat er een andere oplossing beter past. Dat moment waarop iemand zegt: ‘Oh, dat had ik niet bedacht, maar dat is eigenlijk veel slimmer!’ – dat zijn de leukste gesprekken.”
Heb je tips voor het kiezen van het juiste product?
“Mijn grootste tip: vertel ons wat je belangrijk vindt en waar je tegenaan loopt. Soms kom je met een bepaald idee binnen, maar blijkt er iets beters te zijn dat je nog niet kende. Wij denken graag mee en komen desgewenst bij je thuis kijken om samen de beste oplossing te vinden. Denk ook alvast na over de toekomst: wil je het later koppelen aan een app? Overweeg je solar? Dan kunnen we daar meteen rekening mee houden.”
Hoe zie jij de toekomst van Vera?
“De wereld verandert snel, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we bij Vera blijven meegroeien. We luisteren naar onze klanten, blijven vernieuwen en investeren in kwaliteit. Door die combinatie blijven we de betrouwbare partner die we willen zijn.”